Hur jag gick ner som mest

Tina
deeff!!! kan du inte beskriva ungefär vad du käkar eller hur du käka när du gick ner i vikt?? såå fin i kroppen nu!! tror jag läste att du gick ner 10kg innan riiiktigt bra gjort !!

Hej Tina!
Tack så mycket! Jodå klart jag kan! Jag väger 58kg nu, nästan lika mycket som när jag vägde som mest! (61kg) Och då är jag bara 165cm. Men jag kan väl berätta hur jag gjorde när jag gick ner som mest, vilket var för ungefär tre år sen. En kompis i skolan hade börjat ersätta alla sina fem mål om dagen med nutrilett och jag tyckte det var en kul grej eftersom man kunde gå ner så snabbt plus att jag inte var så värst smal haha!

Jag ersatte inte alla mina mål utan jag käkade frukost och lunch som vanligt, bara att jag drog ner på mängden. När jag kom hem från skolan tog jag en shake och sen en vid middag också. Käkade frukt och drack massa vatten hela tiden. Sen började jag tycka det var sjukt kul att träna! Tränade på gym en timme, där jag sprang i 20 minuter och tränade mage, lår, armar, axlar och rygg. Sen efter träningen kunde jag ta en shake och banan, sen ut och ta en powerwalk/joggingtur på kvällen. Att byta ut fet mat på kvällen till en shake var nog det bästa draget för just mig. För äter jag mycket innan jag går och lägger mig brukar jag bli mega hungrig när jag vaknar, och sen fortsätter det så under hela dagen

Så här kunde en dag se ut:
07:00: Havregrynsgröt med mjölk + vitamintablett
11:00: Lunch i skolan. Potatis, kött och sås som vanligt, bara det att jag åt mindre
16:00: Shake
18:00: Gym, kondition 20min; muskler 40min
19:00: Shake
OBS! Vatten hela tiden och så frukt på det! Sådär höll jag på i kanske 1-2 månader. Sen bytte jag ut shakesen med mat, men höll träningen igång varje dag. Och självklart så söp jag, käkade glass och fikade med kompisar. Tränar man ofta kan man det!



Här är en bild då jag nog var som tjockast, vägde säkert 61kg där (juli 2007) Har faktiskt ingen bild då jag var som smalast. Andra bilden väger jag kanske 53kg och är från aug/sep 2008. När jag såg ut sådär var jag nöjd som fan


Kommentarer
Postat av: tina

okaay åå vad är din plan nu då?? jag är typ i samma sits 60 ner till 49 upp till 58 nu känns det hopplöst s: AAHH!!! sommmaren är här också ju hjäälp

2011-06-06 @ 19:01:12
Postat av: sara

Jag tränar 1-2 timmar per dag sen tar jag någon shake då och då! Vägde 60kg för 4 dagar sen, och då har jag ändå supit, ätit godis och pizza! Hade såklart kunnat gå ner mer om jag inte hällde i mig fett och socker! Men det bestämmer man ju själv! ;)

2011-06-06 @ 19:11:40
URL: http://sarasthl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0