Buss eller tåg?!

Höll precis på att missa bussen för att jag inte fått den jävla koden till bankomatkortet än! Hur dum får man vara egentligen? Och sen tänkte jag bara säga att jag gillar att åka buss mer än tåg. Och att jag gillar min pappa ibland när han räddar mig. Pros and cons med att ta bussen istället för tåget nudå


Fördelar
  • Visst, buss tar lite längre tid. Men har knappt några förseningar i jämförelse med SJ
  • Sedan har man faktiskt lite att underhålla sig med under färden. Man kan till exempel ha med sin laptop och sitta på internet utan att ha mobilt bredband! Swebus bland annat har trådlöst bredband inklusive ström, där sladden till och med sitter fast i strömuttaget! I jämförelse med SJs tåg som har sina uttag ovanför sätena. Man slipper liksom skämmas när datorsladden trillar ner i huvudet på tjejen som sitter bakom dig, som jag fick göra sist jag åkte med SJ
  • Man slipper också skämmas för att ens feta bagage rymmer upp två sittplatser på ett fullsmockat tåg som jag också fick göra sist då folk försökte fösa in mitt bagage mellan stolsryggarna för att få sitta ned, utan framgång. (Bagageutrymme i bussar ni vet)
Nackdelar
  • Man vågar inte använda toaletten som finns på bussen. Eftersom jag tydligen har lite svårigheter med låsen på bussarna. Under min senaste färd till Oslo behövde jag göra nummer ett. Så jag går in på toaletten och försöker låsa. Efter ett tag klarar jag inte av att fumla mer med låset utan måste verkligen kissa. Så jag lättar på trycket. Då öppnas dörren av en förvånad gammal gubbe, som vill ta sig in. Tur var jag sjukt snabb så jag hade både hunnit kissa, spola och var redan på handtvättningen. Men tänk så hade det varit en skitsnygg 25-åring som kommit in typ 30 sekunder tidigare. Hur pinsamt hade inte det varit liksom? På tågen har dem lagom enkla lås för en så smart tjej som mig, man bara trycker på en knapp! Tummen upp till teknik för blondiner
  • Sen går man ju faktiskt miste om SJs tågbetjäntning av iskalla drycker, gammalt godis och frallor med cirka fem kilo smör i, attans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0