Man kan ju bli lite lack efter en sån här grej, men jag är sjukt lycklig!

Nu hände något riktigt sjukt. Vid 4 tiden skulle jag åka och sola, går förbi köket där pappa & hans tjej står, tar på skorna och säger "hejdå!"... (ingen svarar) ... "säg inte hejdå tillbaka då!" "hejdå". Kommer hem igen och sätter mig en snabbis vid datorn för att fixa klart Defqon-biljetterna, sen tar jag på mig träningskläder och går ut och går en timme

När jag kommer hem igen är pappas jobb-bil borta och jag hade varken med mig mobil eller nycklar eftersom de satt och åt när jag gick och de hade inte sagt någonting om att de skulle iväg. Det brukar båda illa när pappa åker iväg med jobb-bilen. Antingen ska han resa till Göteborg eller så ska han börja jobba i Hässleholm dagen därpå så han sover hos sin flickvän som bor där. Jag gick in till grannen och störde dem mitt i maten, ringde pappa typ fem gånger utan svar och tillslut talade jag in ett meddelande på hans mobil

Var sjukt törstig och kissenödig efter jag va ute och gick. Och det hela kändes jävligt hopplöst så jag bestämde mig för att springa till mamma där min bror bor, som har nyckel hem till pappa. Ungefär 6km till min mamma. Så jag börjar springa. Efter lite mer än 3km springande, torr i flabben och sjukt glad över att dricka mitt eget saliv så ser jag en stor silverfärgad mercedes komma framför mig. PAPPA!! Börjar att vifta med händerna som en galning och blir plötsligt helt matt i kroppen. Hoppade in i bilen, undrade var han varit och svetten rann av mig

Pappa hade varit i Malmö med jobbet och synkat min springning så sjukt bra. Hade jag börjat springa tidigare hade jag inte hunnit se honom. Ni ska få se en sjukt avancerad karta här och nu:

Det rosa är var jag gått, fram och tillbaka totalt en timme. Kommer hem, börjar springa det oranga på väg hem till min mamma. Då kommer pappa från Malmö E6an och ser en efterbliven tjej hoppa och vinka med allt hon har vid det svarta krysset

 

Pappa säger: Jaha, vi trodde du låg och sov eftersom du inte sa hejdå.

...... GRRR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0