En vanlig fredag

jobb igår också ju, 10-15. den som tjänade bäst på vårt projekt igår hade en genomsnittlig lön på 53kr/h (HAHA!) ren jävla tur att vi har en garantilön? den suger ju den också i och för sig, men ändå (?)

efter jobbet drog jag ju till den jävla skämt intervjun och skulle sedan ta tåget till ramlösa station där jag hade parkerat bilen. går till knutpunken och ser ett fullpackat tåg mot lund/malmö som jag springer på. (sånt tåg jag brukar åka med på morgonarna) såklart får jag stå, men var ju ingen fara eftersom jag endast hade en färdväg på ca 1-1,5 minut. tåget går skitsnabbt, fan vad bra tänker jag. tills jag fick höra att det var ett direkttåg till landskrona-lund-malmö..

höll på att dö. 15 minuter står jag upp och trängs bland människor som andas vitlök på mig efter dem tryckt i sig en amadeus-saggesåskebab dem första 3 minuterna av färden, hoppar av på landskrona, väntar i 15 minuter till och hoppar på ett direkttåg till helsingborg, tar bussen till ramlösa station och kör bilen hem.

sen börjar jag göra vid mig, tiden går långsamt som fan men till slut så är vi framme hos dahl. kvällen blir ganska konstig? vi får skjuts ner till centrum av philly och jag & jenny tappar bort i princip alla. vi drar till tivvan, dansar lite och dricker cider. med jackorna på.. (vi hade inga planer på att vara långvariga) sen drar vi och ska ta bussen för att vi skulle få ligga. det gick helt åt skogen. åtminstone för mig. kanske inte så charmigt att höra av sig en gång, varannan helg när man är full och vill ligga lite. vad vet jag? men jenny har ju bf så hon kunde glatt åka hem med bussen. istället blir jag fett sur och tar mig en kebab med VITLÖK som protest. sen tvingar linda och boye med mig till tivoli. här snackar vi härlig tjej? vem fan går ut bland folk efter man ätit vitlök? ehmm jag.. borstade tänderna 3 gånger på tivvans toalett (ja jag hade tandborste med haha) men det hjälpte inte ett skit.

efter 3-snåret ger jag & linda upp, tar taxi hem till linda med tre bönder från bjuv/åstorp och deckade bums. självklart vaknade jag kl 9, sjukt pigg. linda sov som en fkn stock, så jag gick tyst ut, tog bussen till ramlösa station och körde hem. helt normal kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0