Fet diss

var på arbetsintervju på ett bemanningsföretag för unga studenter igår (inga namn nämnda ) vilket jäkla skämt!

jag sökte en heltidstjänst som displaybyggare där jag skulle packa pallar på ett lager i helsingborg. det fula var dock att dem varken kunde garantera mig heltidsjobb eller jobb som displaybyggare. dem kunde heller inte meddela VART jag skulle jobba, utan det var ju såklart hemligt. men det dem kunde säga var att det låg inom helsingborgsområdet. sen visste inte jag att helsingborg hade en radie på 4-5 mil som hon sa? det är liksom 6 mil till malmö härifrån..

samtidigt kunde dem inte garantera mig jobb på den platsen heller, utan att dem kunde slänga runt mig inom detta "lilla" helsingborgsområdet hursom, närsom. något som var helt normalt, och inte alls konstigt att dem helt plötsligt kunde säga "sara du ska inte jobba här mer, utan vi kommer att flytta dig till ett annat lager, i perstorp". tänk då på att jag inte hade någon som helst rätt att tacka nej och säga "nej alltså jag vill jobba kvar här med dessa arbetsuppgifterna" utan jag  hade varit tvungen att åka dit och jobba. jag hade heller inte fått någon resersättning, utan jag hade själv fått stå för alla bensin/tågpengar till dem ställena jag blivit skickad runt till.

samtidigt hade dem bara 17 platser. men 19 anställda. och dem ville anställa fler nu för att ha backups om någon blev sjuk? alltså.. ? hur fan kan dem få det till att bli en heltidstjänst?

i know, det är såhär det är med bemanningsföretag. inte som att bli anställd av ett vanligt företag precis. men hell no att jag någonsin tänker låta mig anställas/hyras ut av ett sånt företag. fet diss till bemanningsföretag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0